Accidentarile din timpul antrenamentelor

Accidentarile din timpul antrenamentelor

Accidentarile din timpul antrenamentelor

Accidentările din timpul antrenamentelor pot surveni în orice moment de neatenție.
O pivotare, o lovitură puternică sau o ridicare greșită poate duce la accidentări grave, cu repercursiuni pe măsură.

Ruptura de menisc

Ruptura de menisc este printre cele mai frecente leziuni ale genunchiului. Sportivii, dar mai ales cei care practică sporturi de contact, sunt cei mai expuși riscului. Cu toate acestea, oricine, la orice vârstă, poate suferi o ruptură de menisc. Protejează-te de astfel de accidentări atunci când pivotezi sau suprasoliciți genunchiul, mai ales când ești în poziția ghemuit.

Ruptura de ligament încrucisat anterior LIA

O a doua accidentare ce poate surveni în timpul antrenamentelor este ruptura de ligament încrucisat anterior . Dacă joci fotbal, baschet sau orice alt sport ce îți solicită intens articulația genunchiului, esti predispus leziunilor de ligament incrucisat anterior. Fii foarte atent când schimbi direcția rapid, atunci când te oprești brusc, când decelerezi brusc sau cum ateritezi în urma unei sărituri. Evident, evită contactul cu impact, în special în cazul fotbalului.

Ruptura de ligament încrucisat posterior LIP

Deși este mai rară, ruptura de ligament încrucișat posterior poate apărea la contactul cu solul. Fii atent la căzături, în special când genunchiul este flexat.

Ruptura de tendon rotulian

Dacă alergi mult sau sari, ești predispus acestei accidentări. Ai grijă să nu te lovești în partea de sus a genunchiului și când aterizezi din săritură.
Dacă te știi cu tendoane slăbite, mergi la medic înainte de a face pe grozavul.

Ruptura de tendon achilean

Ruptura aceasta este tare dureroasă și poate apărea în timpul unei sarituri sau la începutul unui sprint, cu genunchiul întins, când împingi în picior. Ai grijă să nu aluneci, în special atunci când piciorul este dus în față pentru echilibrare.

Am enumerat aici numai câteva accidentari ce pot surveni în timpul antrenamentelor. Cel mai important lucru este să acordați atenție modului în care executați exercițiile. Atenția este egală cu prevenția și mai ales nu vă costă nimic.